Reformovat postaru?

Nina Ruthová

Myslím, že je dost dobré dát občas stávajícím pedagogům fungující osvědčené postupy a metodické návody (ostatně se o to v Kritických listech snažíme přinejmenším v rubrice Lekce a komentáře již několik let).

Představuji si však, že reforma školství je záležitostí dlouhodobou (třeba i několika desítek let), a je tedy otázka, jestli se kvůli měnícím se požadavkům nezačnou o učitelské povolání zajímat lidé, kteří dosud uplatňovali kreativitu a tvůrčí potenci v jiných – neučitelských – profesích nebo (v horším případě) museli tvůrčí potenci a kreativitu ve školách potlačovat a využívat „prověřené osvědčené postupy“ a „metodické návody“.

Myslím, že změněné požadavky na učitelskou profesi mohou přitáhnout do školství jiné osobnostní typy.

Nejúčinněji by reformu mohly urychlit pedagogické fakulty. Záleží na tom, koho budou ke studiu přijímat, k čemu budou své studenty směřovat, co bude mít budoucí učitel v „popisu práce“. Za dalších dvacet let by průzkum mohl ve školství vykázat alespoň trochu pestřejší typologickou směsku.

Anebo vyjít vstříc tradičně smýšlejícím a novinky zavádět trochu víc „postaru“?

Autorka je editorka Kritických listů, lektorka KM

Navigátor
Chci se podívat na:
Chci vyhledat:
Právě se nacházíte na:
homepage KM
Kritické listy

[ukázat mapu celého webu]
Kritické listy
Čteme s porozuměním


E-infosíť
Přihlášení do e-mailové infosítě Vám zaručí zasílání novinek a aktualit přímo na Váš e-mail. (více informací)
jméno:
e-mail:
cislo:
zde napište: 531
 
Je již přihlášeno 2332 lidí.
Projekt ESF
Investice do rozvoje vzdělávání

Ostatní

Licence Creative Commons
Kritické myšlení, jejímž autorem je Kritické myšlení, o.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.kritickemysleni.cz