Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Kritické listy

Stáhnout: kompletní číslo v PDF (2,3 MB)

Naše téma: Kritická gramotnost

Úvodník, K. Šafránková

Obsah

K úvaze

Vyučování humanitních předmětů z hlediska kritické gramotnosti, L. Bellová-Soaresová, K. Woodová

Výzkum vědomostí a dovedností dospělých, J. Straková

MUP neboli mapa učebního pokroku, H. Košťálová

Sady úloh pro rozvíjení čtenářské gramotnosti žáků, H. Košťálová

Čteme společně – možnosti čtenářského tutoringu, M. Šlapal

Čteme společně – projekt 1. a 9. třídy na podporu čtenářství, M. Šlapal, K. Rašková

Lekce a komentáře

Plave sumec v potoce?, Z. Maňourová

Metody KM a integrovaní žáci, J. Zukalová

Dějepis ve Francii: rozbor dokumentů a propojení se zeměpisem, Z. Loubetová

Analytická četba na francouzském gymnáziu, B. Gruntová

Jak jsme četli anglicky, M. Kvěchová

Víme, co jíme?, P. Skalická

Co se děje u nás v kritickém myšlení

Letní škola v Babicích u Říčan, K. Šafránková

Letní škola v Roztokách u Křivoklátu, A. Chocholová

Co se děje jinde

Evropský literární rámec, Š. Klumparová

Škola v literatuře

Matoušův efekt, M. Gladwell

Přečetli jsme

Odborné knihy

Anna Tomková, Jitka Kašová, Markéta Dvořáková: Učíme v projektech, J. Červenka

Knihy pro děti a mládež

Co se děje u nás v kritickém myšlení

Gypsy Spirit 2010

Kurz KM pro češtináře

Citáty

Mezinárodní akademie vzdělávání / Unesco: Efektivní učení ve škole. Portál, Praha 2005. 15, 21, 22, 26, 27, 40, 57

Co se do čísla nevešlo:

2 pracovní listy a další materiály k textu Čteme společně -- projekt 1. a 9. třídy na podporu čtenářství od M. Šlapala:

-Pracovni list pro 1.den - shrnovani

-Pracovni list pro 2.den - spojovani

-Mezinarodni desetinne trideni