Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Kritické listy

Stáhnout: kompletní číslo v PDF (2,9 MB)

Naše téma: KM na prvním stupni

Úvodník, K. Šafránková

Obsah

K úvaze

Jak v KM rozumíme pojmu standard, H. Košťálová

Rozhovor

Rozhovor o výuce a učení na 1. stupni ZŠ mezi teoretikem a praktikem, J. Stang, K. Sládková

Lekce a komentáře

Příběh mého jména, M. Škardová

Jak se žije málotřídkám, D. Bulanová

Využití metod kritického myšlení na 1. stupni ZŠ, L. Carbochová

Liška a ježek, L. Carbochová

Ježek, H. Košťálová

Botanická zahrada, N. Černá

Představujeme učitele a lektory KM

Vlaďka Strculová

Případy z praxe

Může si za to Honza sám?, Š. Miková

(Auto)portrét

Eva Beránková

Slavit, nebo neslavit výročí vzniku Československa? E. Beránková

Co se děje u nás v Kritickém myšlení

H. Košťálová

Letní škola

K. Šafránková, H. Košťálová, Š. Miková, J. Stang

Co se děje jinde

Projekt Ve třídě je UŽovka – udržitelný život v praxi, M. Říhová, P. Feřtová

Balená voda, M. Říhová, P. Feřtová

Žáci nemají zkušenosti se spolužáky s postižením, K. Dočekalová

Škola v literatuře

Jak voní tymián, M. Pagnol

Básně, B. Brecht

Z redakční pošty

Jak jsem učila češtinu na málotřídní škole, M. Burešová

Nabídky

Chystané kurzy KM

Týden pro inkluzi

Citáty

John Holt: Proč děti neprospívají. Stehlík, Volary 2003….18, 22, 60

Ernst Kret: Učíme (se) jinak. Portál, Praha 1995…29

Marie Vágnerová: Vývojová psychologie. Karolinum, Praha 1999…25

Co se do čísla 32 nevešlo:

Jak si ptáci volili krále (Zbyněk Malinský)

Trpajzlík Jim (Pavel Šrut) - k lekci D. Bulanové

Večeře v rolích (Šárka Miková, Jiřina Stang) – plné znění

Popis úvodní aktivity k lekci Ježek od H. Košťálové